вторник, 18 декември 2012 г.

ДЕН 1 – 26. 07 - четвъртък

В 5:45, бяхме на гарата в София, закусихме, малка справка в интернет за резултатите от мачовете от вечерта. После с влака за Видин до Бойчиновци, там правим веднага връзка с този за Берковица. Във влака гледах облаците и как нагоре към Ком се стели мъгла – още тогава си личеше какъв ще е първия ни ден. В 11:10 слязохме на гарата в Берковица. От там взехме такси, което ни закара да новата х. Ком.

Не се е променила от както я помня. Обядвахме, сменихме сандалите – аз с маратонките, татко с обувките, че от мъглата капеше.
         В 12:24 тръгнахме от новата хижа и след 15 мин. бяхме на старата. Там сега маркировката за върха беше още в началото преди хижата, а от предния път ние помним, че беше от другата страна, но поехме по тази новата. Стигнахме до ето тези пънчета:

И спираме за първата почивка. По-горе вече излязохме на познатата пътека, а мъглата упорито се сгъстяваше. Не обичам мъглата и дъжда, но гледахме от положителната страна – ще ни върви по вода. Е това време си ни беше спътника до морето. Малко преди върха срещнахме първата групичка туристи – идвали от с. Гинци, питаха за пътя за х. Ком. В 13:49 бяхме на вр. Ком .

Вземаме по 3 камъчета. Имаше момче и момиче с бус, вееха боровинки на вятъра, помолихме ги да ни снимат:

В 14:00 тръгнахме от върха и обсъждахме в колко часа на 10 август ще стигнем нос Емине. Мъглата леко се надигна и успях да снимам тези две локви,
наричайки ги очите на Ком. Стигаме седловинката с разклона и поемаме по черния път за Петрохан, като в началото пилоните си личаха добре. Започна да вали не силно, може и от мъглата да валеше. Скоро спря и остана отново само мъглата. Вървим по черния път, маркировка липсваше, но не сме я търсили, излязохме на един разклон имаше доста коне, бяха точно на пътя и ме беше страх да мина покрай тях, но минах (не било страшно). Поехме по пътя в ляво и след малко излязохме на пилон с табела Петрохан. По пътя имаше доста малини, не ги подминахме. Стигнахме ето тази чешма:

Този път не карахме само по черния път, а на места през маркираната пътека през гората (доста път са съкращава)
Подсичаме вр. Зелена глава и в 16:30 сме на прохода. Почивка и малко снимки

На тръгване от прохода заваля по-силно за десетина минути, до ето тази чешма

От там минахме по пътя, после разбрахме, че от там имало пряка пътека за хижата. В 17:20 бяхме на х. Петрохан. Гледахме мачовете за Лига Европа, първо отпадането на Цска от ФК Мура, татко  после си легна да спи, а аз останах да гледам мача на Левски с ФК Сараево, но и те отпаднаха и само ме ядосаха с играта си, от прякото предаване разбрах, че и другия български отбор Локомотив Пловдив също са паднали от Витес.